Volwassenen

header adult

 

HATHA YOGA MET CRESCENTIA

Integrale Hatha Yoga moedigt je aan om asana’s (yogahoudingen) met zachtheid te benaderen en zo de vorm te vinden die bij jouw lichaam en behoefte past op dat moment. Centraal staan evenwicht tussen adem, inspanning en ontspanning. De rustige houdingen versterken je lichaam. Adem en lichaam voegen zich in hetzelfde ritme en je wordt je meer bewust van de verbindingen tussen je lichaam, gedachten, gevoelens, emoties en je denkvermogen.

Het beoefenen van yoga  is geen berg die je moet beklimmen maar is een reis op een onophoudelijk veranderend pad in een schitterende omgeving. Waar je jezelf ook op dat pad bevindt, het is een uitstekende plek om te ZIJN. Je bent welkom zoals je bent: beginner of ervaren, jong of oud, man of vrouw. Elke ontmoeting met jezelf op de mat is uniek!
proefles                                                                                                                                                   


VINYASA FLOW MET SANDRA

Vinyasa Flow Yoga is een dynamische vorm van Yoga, waarbij verschillende houdingen in vloeiende opeenvolgende bewegingen aan elkaar worden verbonden op het ritme van de ademhaling. Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel. Er ontstaat een flow omdat je volledig ingaat op de vloeiende stroom van de houdingen en de ademhaling. Hierdoor maak je spanningen en energie vrij.

Een fijne les als je met veel onrust kampt (piekeren, onzekerheid, malende gedachten) kan deze vorm van Yoga goed helpen om 'uit je hoofd en in je lijf' te komen omdat de wat zwaardere en dynamische houdingen meer aandacht en inspanning vragen. 
proefles                                                                                                                                                   


EVENING FLOW MET SANDRA

Evening Flow Yoga is een les waarbij passieve verdiepende houdingen (Yin) en krachtige dynamische houdingen (Yang ) elkaar afwisselen. Yin yogahoudingen werken meer op de gewrichten en het bindweefsel vooral rond het bekken, heupgebied en de lage rug. Yang yogahoudingen werken meer op het aanspannen van de spieren rondom de botten. We ontwikkelen de innerlijke kracht door los te laten en de uiterlijke kracht om het lichaam te versterken. Door deze twee uitersten te combineren brengen we het lichaam in balans.

Een heerlijke les om even de dagelijkse beslommeringen achter ons te laten en alle aandacht naar binnen te brengen. We werken aan het lichaamsbewustzijn om zo beter om te gaan met de drukte van ons hedendaagse bestaan.   
proefles                                                                                                                                                                           


SLOW VINYASA (BEGINNERS) MET CHRISTINE

Begin je dag met de juiste ademhaling: wakker worden om lichaam en geest te activeren zodat je de dag fris en vol energie kunt beginnen! Een les waar je rustig van de ene in de andere beweging overgaat. Je krijgt nauwkeurige aanwijzingen per houding en instructies voor de ademhaling. Zo haal je het optimale uit jezelf. Een yogales is een cadeautje aan jezelf, waar je aandacht hebt voor jezelf. Je zult er steeds beter in worden afleidingen te laten gaan en de focus bij jezelf te houden. De yogahoudingen houden je lichaam lenig en je hoofd rustig. Je haalt het meeste uit je les wanneer je je lichaam respecteert en luistert naar je eigen grenzen. Je gebruikt extra ondersteuning met blokken of kussens waar nodig (aanwezig) en volgt de groep tot het punt dat goed voelt. Voor beginnerde  yogi’s.    
proefles                                                                                                                                                                      


VINYASA I MET CHRISTINE

Vinyasa betekent ‘adem-gesynchroniseerde beweging’. De constante cyclus van in- en uitademing creëert een punt van kalmte en focus, waar je keer op keer naar kunt terugkeren mocht je zijn afgedwaald. De yogalessen kenmerken zich door diversiteit, omdat een Vinyasa docent zelf de lessen samenstelt. Bij Christine betekent dit dat er steeds een verschillend thema aan de les wordt gegeven, waarin iedere keer andere onderdelen van het lichaam aan bod kunnen komen. De continue bewegingen van de ene houding naar de andere, zorgen voor een actieve training die afwezig is bij de meer traditionele vormen van yoga. De zonnegroet is routine in een Vinyasa yogales.
Beoefen je Vinyasa yoga iets langer, dan pas je vanzelf de Ujiay ademhaling toe. Met deze manier van ademen doseer je je adem en wek je kracht en energie op. Je maakt een ruisend geluid doordat de keel lichtjes wordt dichtgeknepen. Deze ademhaling kan worden aangehouden tijdens de yogaoefeningen, behalve tijdens de ontspanning.       
proefles                                                                                                                                                                        


COMBI YOGA HATHA-YIN-FLOW MET INGRID

Ingrid geeft een combinatieles van 1,5 uur waarin ze oefeningen uit verschillende yogavormen (hatha yoga, yin yoga en vinyasa flow/prana yoga flow) combineert. Dit maakt haar lessen afwisselend en verdiepend! De hatha yoga houdingen worden eerst dynamisch uitgevoerd, waardoor je kennis maakt met de houding, als voorbereiding op het langer aanhouden van de houding. De adem vormt de dragende kracht in elke beweging. Yin yoga is een langzame yogastijl waarin de houdingen langer (circa 3 minuten) worden aangehouden. Doordat je langer in de houding blijft en je spieren juist ontspant, kom je bij dieper liggende lichaamsweefsels (als de gewrichten en het bindweefsel). Elke yinhouding heeft ook invloed op bepaalde meridianen en organen. In een vinyasa flow worden de houdingen vloeiend aan elkaar verbonden (vinyasa = het vloeiende verbindingselement). Dit zijn series met yang georiënteerde houdingen. Yanghoudingen zijn dynamische, krachtige houdingen die warmte in ons lichaam opwekken. Ze zijn gericht op het sterker en/of langer maken van spieren. De les wordt afgesloten met een lange ontspanning, een ademoefening en meditatie. Ingrid’s lessen vormen een complete ervaring, waarna je je weer helemaal in balans voelt! De aandacht gaat naar binnen, naar jezelf. Je wordt je bewust van wie je werkelijk bent.
proefles


YIN YOGA MET BARBARA

Yin yoga is een rustige vorm van yoga waarbij je langere tijd in de houdingen blijft om het lichaam te versoepelen en te versterken. De poses worden gemiddeld 3-5 minuten aangehouden. Er ontstaat daardoor tijd om lichaam en geest te ontspannen. In de lessen gaat het over ademhaling, mindfulness, lichamelijk en mentaal bewustzijn en grenzen stellen. Niveau: iedereen kan meedoen, je bepaalt zelf in elke houding je eigen grens, iedereen kan meedoen op zijn eigen manier. Elke les weer een bijzondere ervaring om te ervaren hoe lichaam en geest in staat zijn om te helen en groeien.

proefles                                                                                                                                                   


PILATES MET ANNEROOS

De Pilates les bestaat uit een serie mat oefeningen, bedacht door Joseph Pilates (1883-1967) die het lichaam soepel en sterk maken. De oefeningen, met behulp van klein materiaal als een bal en dynaband, zijn gericht op verlenging van het gehele lichaam, het beweeglijk maken van de gewrichten en wervelkolom en versterken van de romp spieren. In de les wordt veel aandacht besteed aan een juiste, diepe ademhaling en is er veel ruimte voor persoonlijke feedback en correcties. Hierdoor verbeteren de bewegingen in het dagelijks leven en verminderen blessures. Wordt soepel en sterk door een zachte trainingsvorm.

proefles                                                                                                                                          


ASHTANGA BASED YOGA MET ANNEROOS

Ashtanga Vinyasa is een dynamische yoga vorm met een vaste serie asana’s ontworpen door Sri K. Patthabi Jois.
Ashtanga Yoga is gebaseerd op de tristhana methode, bestaande uit asanas, adem (ujjayi en bandhas) en punt van focus (dhristi).
Door de beweging met de adem te verbinden kom je in een meditatieve staat van bewegen.
De serie heeft een ontgiftend effect en maakt je lichaam sterk en soepel. Bij regelmatige beoefening geeft het veel inzichten in je bewegingspatronen en het mentale functioneren van het dagelijks leven. Ashtanga is een les voor fysieke en mentale uitdagingen.

proefles                                                                                                                                          


VINYASA SLOW FLOW MET ANNEROOS

Vinyasa slow is een zachte, vloeiende stijl met als basis de zonnegroet. Laat de adem de beweging leiden en kom in een meditatieve staat van zijn. Uitdagende en krachtige houdingen worden afgewisseld met zachte, ontspannen houdingen in fijne flow combinaties. Zo bouw je op een rustig tempo kracht op en leert de houdingen te verdiepen.  Je keert naar binnen om zowel fysieke als mentale spanningen los te laten.

proefles                                                                                                                                          


WORKSHOPS / TRAININGEN :


  LESROOSTER